mandag den 30. juli 2012

Gul Sløjfe !

Kan en gul sløjfe på snoren, få mindre hensynsfulde hundeejere til at holde deres hund ved sig selv ? jeg tror det næppe.
Lige for tiden køre der en kampagne i landet om lige den problemstilling. Som regel viser vi på to ben respekt for hinanden. Vi render ikke hen og giver et tilfældigt menneske en krammer, men hvad sker der lige for alle de høflige mennesker når de lufter deres hund. En del lader bare hunden rende løs eller i så lang line at den kan nå hen til sin egen hund. Men det er altså ikke alle hunde der bryder sig om andre hunde og hunde i snor har en helt anden adfærd. Men mange har romantiske forstillinger om det er så sødt og godt for deres hund at hilse på alle andres hunde. Og nej det behøves bestemt ikke at være en god oplevelse. Der kan være mange grunde til at ens hund absolut ikke skal hilse på alle andre hunde. Rosa er en forsigtig tøsehund og hun gider ikke at snakke med store voldsomme hunde og i min verden skal hun bestemt ikke så.. jeg har altid brugt med mine hunde at de havde deres faste hundevenner. Jeg har ingen problemer med at bede folk om at holde deres hund ved sig selv, men desværre er det tit for sent og mange hundeejere kan ikke kalde deres hund til dem igen.
Men tilbage til gul sløjfe - sæt en på din snor og se om det bliver respekteret - og skriv gerne om dine oplevelser her. Man kan læse mere om kampagnen på facebook.com/aalborgdyrehospital

1 kommentar:

  1. det tror jeg ikke folk har spor respegt for

    SvarSlet